کد خبر : 3653
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آوریل 2024 - 13:17
-

دامداران مبارزه با انگل‌های خارجی دام را جدی بگیرند.

دامداران مبارزه با انگل‌های خارجی دام را جدی بگیرند.

انواع کنه، جرب، شپش، مگس و پشه‌ها را از تهدید کننده‌های اصلی سلامت دام و انسان در این فصل هستنو

 

به گزارش  گروه اقتصادی فاریاب خبر  هشدار دکتر تهمتن پور رییس اداره دامپزشکی شهرستان فاریاب در خصوص سم پاشی و رعایت بهداشت محیطی، دامداران کنترل و پیشگیری از انگل‌های خارجی دام‌ها را با توجه به آغاز فصل بهار جدی بگیرند.

دکتر تهمتن پور انواع کنه، جرب، شپش، مگس و پشه‌ها را از تهدید کننده‌های اصلی سلامت دام و انسان در فصل پیش رو عنوان کرد.

وی افزود: این انگلها با کاهش بازدهی دامها به علت ایجاد بیماری‌های پوستی، کم خونی، لاغری و کاهش رشد دام‌ها، انتقال عوامل بیماری‌زا(ویروسی،میکروبی،تک یاخته‌ها) مانند بابزیوز و تیلریوز (زردی)، تب کریمه کنگو ، تب سه روزه ، لمپی‌اسکین و ….به صنعت دامپروری خسارت وارد می‌کنند.

لذا دامداران محترم جهت کاهش خسارات احتمالی به رعایت بهداشت جایگاه از قبیل جمع‌آوری کود، آهک پاشی بستر، سم پاشی جایگاه نگهداری و سم پاشی و حمام ضد کنه دام‌ها به صورت مرتب احتمام ورزند.

رئیس اداره دامپزشکی فاریاب افزود به لطف خدا و همت همکاران فنی در سال گذشته کانون بیماری‌ واگیر دامی در سطح گله‌های گاو و گوسفند شهرستان نداشته‌ایم لذا از ابتدای امسال در جهت مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های واگیر دامی واکسیناسیون بر علیه بیماری آبله ، ppr ، بروسلوز بره و بزغاله، نیوکاسل طیور بومی و هاری به صورت رایگان توسط این اداره در سطح روستا‌ها در حال اجرا میباشد، لذا از دامداران محترم تقاضا میشود در این خصوص با اکیپ‌های دامپزشکی همکاری لازم را مبذول فرمایند.

 

انتهای خبر/م

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.